SBS - Årets Båtklubb!

Vi, Sätra Båtsällskap, blev utsedda till Årets Båtklubb för året 2021! Fantastiskt. Tack Tidningen Båtliv för detta fina omnämnande. Detta står bl a att läsa i Tidningen Båtliv om oss:

Sätra Båtsällskap i Stockholm har utsetts till Årets Båtklubb 2021. Klubben är ett föredöme inom svenskt båtliv och en värdig vinnare.

Det är elfte gången som tidningen Båtliv utser Årets Båtklubb. Utmärkelsen har vuxit i betydelse och i år var konkurrensen hård.

– Vi hade en mycket konkurrenskraftig samling båtklubbar som visar styrkan i svenskt båtliv. Det finns goda föredömen på många platser i hela landet, säger Lars-Åke Redéen, chefredaktör för Båtliv.

Sätra Båtsällskap vann finalomgången, där flera båtklubbar jämfördes utifrån flera kriterier. Bland annat sjösäkerhet, miljö- och ungdomsarbete. Den vinnande klubben kom etta på nästan varje punkt vid en jämförelse.

Tidningen Båtlivs motivering till priset löd såhär:

”Sätra Båtsällskap är en komplett båtklubb och ett föredöme genom sin omfattande verksamhet. Miljöarbete, juniorer och scouter samt utbildning har utvecklats genom ett målmedvetet arbete och skapat en god stämning i klubben.”

Självklart är vi i SBS väldigt stolta över detta bevis på mångårigt hårt arbete. Vi har dock inga planer på att sakta ner och nöja oss utan kommer fortsätta jobba för att SBS ska vara en båtklubb som ger mersmak och som kanske utses till Årets Båtklubb snart igen...

Läs hela artikeln i Tidningen Båtliv här.