Hyra klubbhuset

SBS klubbhus är fantastiskt. Det byggdes i mitten på 70-talet av medlemmar! Vi är mycket rädda om vårt klubbhus och vi använder det till alla våra klubbaktiviteter såsom utbildningar, scout- och juniorträffar samt såklart våra medlemsmöten. I klubbhuset råder förbud mot hundar/ husdjur.

För det mesta står dock klubbhuset tomt och vi erbjuder därför medlemmar att hyra övre planet för egna fester och bemärkelsedagar. Nedan kan du läsa hur du bokar och vad som gäller när du som medlem hyr huset för en privat tillställning.

1
Klubbhuset kan enbart hyras av medlem i SBS. Bokning kan därför endast ske via BAS.
Klicka här och klicka på knappen Schema när du loggat in. Välj därefter Schema "Hyra Klubbhus" för att registrera ditt hyrestillfälle. Mycket enkelt. Det är bara du som är medlem och kan logga in dig i bas som kan boka.
Som medlem får man hyra klubbhuset 2 gånger per år. Endast styrelsen kan ge tillstånd till fler gånger.

Om du har frågor till Klubbhusvärden kan du maila på: klubbhus@satrabat.se, men du kan inte Boka på mailadressen.

Klubbhuset hyrs ej ut vid SBS torr/sjösöttning, vid arbetsplikt eller vid medlems- och styrelsemöten. Se klubbens kalender för dessa datum. Bokningsschemat i BAS ska vara uppdaterat så att endast dagar som kan hyras ligger bokningsbara, men ovan nämnda tillfällen gäller alltid.

2
Hyreskostnad är 1.500 kronor per dygn.
En betalningsavi skickas automatiskt ut från BAS till den bokande medlemmen till den mailadress som är registrerad till medlemmen.
Betala gärna med Swish till: 123 413 43 83. Ange: Hyra klubbhus/datum/namn. Betalning ska vara klubben till handa senast två veckor före hyresdagen.

Betalning kan även ske med Bankgiro: Sätra Båtsällskap, 5730-5666. Ange: Hyra klubbhus/datum/namn. Betalningen skall ske senast två veckor före hyresdagen.

3
Lokalen samt balkong disponeras från kl 12:00 hyresdagen till kl 12:00 följande dag. Lokalen, balkong samt ytor i anslutning till klubbhuset skall vara städade och iordningsställda vid hyrestidens slut då en inspektion kan komma att ske. Inga sopor får lämnas i lokalen. Sopor får inte kastas i någon av klubbens soptunnor utan ska medtagas hem i samband med slutstädningen.
Tydligt undermålig städning betraktas som utebliven städning och debiteras med 1.000 kronor. All städutrustning finns i städskrubb vid toaletterna i entrén på övervåningen.

4
Den som hyr lokalen ansvarar för ordningen. Eventuella skador ska rapporteras till Klubbhusvärden. Hyresgästen ansvarar för eventuella reparationskostnader.

5
Viss utrustning ingår i hyran (bestick, tallrikar, uppläggningsfat, tillbringare, skålar osv). Värmeljus får ej placeras utan underlag på borden och detsamma gäller ljus och marschaller på balkongen.
Det finns även en stor grill (Godzilla) att låna i samband med att du hyr lokalen. Grillen räcker att grilla mat till ca 20 pers. Givetvis tar du själv med dig kol att grilla med. Det finns även två st tändrör samt diverse grillbestick. Regler och restriktioner för grillen finner du här.

6
Ovanför spisen inne i köket finns en timer med 2 timmars intervall. Nedanför gardinkappan på väggen mot sjön finns en strömbrytare för ytterbelysning och innerbelysning samt en strömbrytare för timerstyrd ventilation. Se även instruktion på väggen vid kylskåpet.

7
Hyresgästen ansvarar för att all belysning är släckt samt att fönster är stängda och dörrar är låsta när lokalen lämnas.

8.
Vintertid fjärrstyrs husets temperatur. Om du bokat Klubbhuset så kommer temperaturen att höjas från 16 grader till vanlig rumstemperatur. Hör av dig till klubbhusvärden om det är för kallt.

Ha det så trevligt och berätta gärna hur vi kan förbättra saker kring hyra av vårt ganska exklusiva klubbhus:-)

Hälsningar Klubbhusvärden